Billede

Handelsbetingelser Tæppeland

Handelsbetingelserne er senest opdateret 29.03.2016
Indledning

Tæppeland er dansk registreret anpartsselskab, som følger og er underlagt dansk lovgivning. Enhver tvist mellem dig som kunde og Tæppeland ApS er derfor underlagt dansk købelov. Tæppeland vil til enhver tid gøre alt for at løse et eventuelt problem mellem dig som kunde og Tæppeland, men af lovmæssige grunde skal vi oplyse dig om dine klagemuligheder. Læs mere på forbrug.dk tlf. nr.: 70 13 13 30 Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
Du skal være fyldt 18 år for at handle på Tæppeland.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

Kundeservice

Tæppeland.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os.
Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte Tæppeland kundeservice på tlf. nr. 22 84 17 39 eller webshop@Tæppeland.dk, Mandag-fredag: 10-16.

Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til: webshop@Tæppeland.dk

Betalingsmidler

Tæppeland accepterer følgende betalingsmidler: Visa/Dankort, og MobilePay - begge betalingsformer er uden omkostninger for køber.
Tæppeland  tager ikke gebyrer ved betaling.

Al betaling er sikret af Epay Payment Solutions. Det betyder, at kommunikationen er sikret og krypteret, så hverken Tæppeland eller andre vil kunne opfange dine kort- og kontooplysninger.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Ved betaling på debet- og kreditkort reserveres et beløb svarende til ordrens total, på din konto.
Med LånLet, kan du købe gebyr og rentefrit i 10 eller 20 måneder. Læs mere her: eller på LånLets checkud side.

Leveringstid

Tæppeland har størstedelen af de viste varer på eget lager. Der kan dog være situationer hvor enkelte varer er udsolgte, og der derfor kan forventes leveringstid. Trendmøbler lagerføres i begrænset omfang, så her må der forventes en mindre leveringstid.

Sådan oplyses du om leveringstiden:
• Leveringstiden kan være forskellig fra produkt til produkt. Under punktet ca. leveringstid, som du finder på alle produkter, oven over "Læg i kurv" knappen, kan du se den forventede leveringstid af det pågældende produkt.

• Skulle du på samme ordre bestille produkter med forskellig leveringstid, er det den seneste leveringstid, som gør sig gældende for hele ordren.

• Når din ordre er afsendt fra vores lager, vil du modtage en mail fra vores WEB shop.

Dog er de oplyste leveringstider vejledende og vi kontakter dig hurtigst muligt, såfremt dine produkter mod forventning skulle blive forsinket.

30 dages - Fortrydelsesret

Hos Tæppeland kan du fortryde dit køb inden for 30 kalenderdage efter, du har modtaget varen.

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte standard fortrydelsesformularen og sende med retur, denne formular kan downloades her.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Regler for returnering

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvad er en specielbestilling?

Hvad er en specialbestilling?
Specialbestillinger er varer der tilpasses specifikt efter dine ønsker (f.eks. et spisebord, eller et sofabord med specifik farve eller størrelse). - Dvs. alle speciel indgåede aftaler mellem dig og Tæppeland om individuel tilpasning af et produkt.

Fortrydelsesret på specielbestillinger
Vi giver 14 dages fortrydelsesfrist, når du laver en specialbestilling. Fristen løber fra den dag, aftalen blev indgået. Hvis du ønsker at få det bestilte leveret før fristen udløber, kan du give dit samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når det bestilte er fuldt leveret.

Når du laver en specialbestilling må du enten vente 14 dage på at få den leveret – til fortrydelsesfristen er udløbet – eller du kan give dit udtrykkelige samtykke til, at vi kan gå i gang med at levere ydelsen, og at fortrydelsesfristen ophører, når ydelsen er leveret. I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist først slutter, når ydelsen er fuldt leveret. Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på.

Hvis du alligevel fortryder
Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi kan opkræve en rimelig betaling, for det arbejde, der allerede er lavet. I denne situation kan vi kun opkræve betaling for det allerede leverede, hvis du er blevet oplyst om din fortrydelsesret, og at du skal betale, hvis du fortryder undervejs i leveringen.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Tæppeland WEBshop
Valdemarshaab 1B
4600 Køge

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Kun mod forudgående aftale.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Kontakt kundeservice pr. mail:
webshop@taeppeland.dk og arrangér en passende dag for returnering til vores lager, da dette kun er bemandet efter aftale.

• Gem din faktura-mail da denne helst skal kunne fremvises ved returnering. Har du fået varen som gave, skal du ligeledes medbringe eller vedlægge faktura eller fakturanummer.

• Vi kan forestå returtransport fra 599,- i hele landet, hvis dette ønskes, bedes du kontakte kundeservice for nærmere aftale herom

• Da Tæppeland har fri levering dækkes en eventuel tillægsbetaling for fragt ikke af returretten.

Tæppeland fraskriver sig enhver erstatningspligt for forgæves kørsel til vores lager, hvis en forudgående aftale herom ikke er indgået eller overholdt.

Skulle et eller flere kriterier for korrekt returnering ikke vurderes overholdt, eller skulle returvarens værdi være forringet, kontakter vi dig hurtigst muligt via mail.

Fragt

Afhentning af varer
Skulle du ønske selv at afhente dine varer, kan dette foregå på vores lager, du skal blot kontakte kundeservice på forhånd og aftale specifikt tidspunkt.

Vi gør venligst opmærksom på, at varer skal være afhentet senest 10 dage efter du modtager bekræftelse på hjemkomst.
Det anbefales, at du altid selv kontrollerer og gennemtjekker at både vare og emballage er i god stand ved afhentning og straks efter modtagelse på din adresse. Det kan nemlig være svært at reklamere over transportskader efterfølgende. Du er naturligvis velkommen til at åbne emballage og foretage kontrol inden du forlader vort lager.

Leveringsbetingelser
Tæppeland har gratis fragt på alle køb over 3.499,- på alle varer købt og betalt i Tæppeland WEB shop. For køb under denne grænse opkræves 275,00 kr. inkl. Moms i fragt og håndteringsgebyr, på WEB købet. Dette gælder kun for leverancer i Danmark, og kun til brofaste øer.

Vi leverer med Fragtmand, DHL eller lign.

Leveringen stopper ved hoveddør eller kantsten og kun i gadeplan, og leverancen vil herefter betragtes som afsluttet. Gratis fragt bæres IKKE ind, og chaufføren har ikke mulighed for at hjælpe med at bære varen ind.

Vi gør opmærksom på, at alle leverancer fra start til slut sker i originalemballage, varen kan derfor ikke pakkes ud eller adskilles i løbet af processen.

Ændring af leveringsdato skal ske senest 3 hverdage før den aftalte dato, ved senere ændring/annullering tillægges et gebyr på 200 DKK. Varer kan kun leveres mod kvittering for modtagelse, det er derfor vigtigt at du er til stede på adressen. Ved forgæves levering kan der gå op til 14 dage før ny leveringsaftale kan laves, og der vil blive opkrævet et leveringsgebyr på 200 DKK for en ny levering hvis gratis fragt er valg, alle andre leveringsformer skal betales på ny.

Forsendelse til udlandet (inkl. Grønland og Færøerne) og ikke brofaste øer
Ved ønske om levering uden for Tæppelands normale leveringsområder, kan dette ske efter aftale med kundeservice, der via samarbejde med store europæiske transportvirksomheder kan sørge for indhentning af leveringspris.
Vi gør dog opmærksom på at Tæppeland kun forestår kontakt mellem dig og transportfirmaet, og derfor fraskriver ethvert ansvar for selve transporten.

Forsinkelse af levering
Tæppeland vil altid kontakte dig, såfremt der skulle opstå problemer med at få dine varer ud til aftalt tid. Har levering ikke fundet sted inden for det aftalte tidsrum, bedes du venligst kontakt kundeservice straks eller senest inden for 24 timer.

Forsinkelse/udskydelse af leveringsuge
Du vil i forbindelse med bestilling modtage en estimeret leveringstid, som er vejledende. Bliver forsendelsen imidlertid forsinket pga. problemer der ligger uden for Tæppelands kontrol som f.eks. leverancesvigt, kan du kan dog altid vælge at annullere handlen, såfremt varen skulle være uforholdsmæssigt forsinket og ikke vedrører bestillingsprodukter.

Reklamation

Som forbruger har du ifølge købeloven 24 måneders reklamationsret.
Hos Tæppeland er vi meget fokuserede på kvaliteten af vores produkter og har i samarbejde med fabrikkerne kvalitetskontroller, som sikrer et højt kvalitetsniveau.
Mange af vores produkter er lavet af naturmaterialer som eks. egetræ, der kræver en løbende vedligeholdelse. Udføres regelmæssig pleje og vedligeholdelse ikke, kan dette have betydning for reklamationsretten og produktets levetid. Vi står naturligvis altid klar med råd og vejledning.

Hvis du ønsker at indgive reklamation skal du:
• Kontakte kundeservice via denne reklamationsformular, inden for rimelig tid*, så fejlen ikke forværres.
• Skrive en detaljeret beskrivelse af fejlen/manglen sammen med ordrenummer og billeddokumentation.
• Have draget korrekt omsorg for produktet og kunne påvise at du har foretaget den nødvendige pleje af produktet, såfremt der er tale om vedligeholdelseskrævende materialer.

Som udgangspunkt vil reklamationer udbedres ved reparation eller ved udskiftning af reservedel, da dette oftest er mest fordelagtigt for dig. I enkelte tilfælde kan det vurderes umuligt at udføre denne reklamationsbehandling og i så fald vil hele varen skulle ombyttes. Er det ikke muligt at ombytte varen, vil vi give pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

For at kunne behandle din reklamation, skal vi have dit ordrenummer. Det er dit ansvar som kunde, at kunne oplyse dette. Vi behandler ikke reklamationer uden originalt ordrenummer eller faktura.
Skulle reklamationen foretages efter udløb af reklamationsrettens 24 måneder, afvises denne uden yderligere begrundelse.

Eventuelle reparationer som ikke kan laves på din adresse skal sendes til:
Tæppeland WEB shop
Valdemarshaab 1B
4600 Køge

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

HUSK, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage.
*Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Skulle reklamationen foretages efter udløb af reklamationsrettens 24 måneder, afvises denne uden yderligere begrundelse.

Sådan handler du på Taeppeland.dk

For at foretage et køb på Taeppeland.dk skal du igennem 5 trin.
1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
2. Indtast dine personlige oplysninger
3. Vælg forsendelses/betalingsmåde
4. Godkend vores handelsbetingelser
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse. Se mere her:

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Tæppeland Danmark ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på taeppeland.dk er CEO, Frank N. Jensen

vi videregiver din e-mailadresse til Trustpilot’. Har I ingen aftaler med anmeldelsessites, kan I skrive til os på: webshop@taeppeland.dk

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.

Som registreret hos Tæppeland Danmark ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: webshop@taeppeland.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til webshop@taeppeland.dk.Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr