Søg
Close this search box.
Søg
Close this search box.

Handelsbetingelser

Handelsbetingelserne er senest opdateret 20.6.2022

INDLEDNING
Handelsbetingelserne er bindende for dig, og du bør derfor læse dem grundigt igennem. Hvis du har spørgsmål, er du naturligvis velkommen til at kontakte vores kundeservice. Bemærk venligst, at vi forbeholder os ret til løbende at opdatere vores handelsbetingelser, og at disse alene er gældende for handel i vores webshop. Aftalen indgås mellem dig som køber og:

Tæppeland Webshop ApS
CVR: 32891705

Du skal være fyldt 18 år for at handle på Tæppeland.dk – er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.

KUNDESERVICE
Du er altid velkommen til at kontakte Tæppeland kundeservice på tlf.nr. (+45) 22 11 71 44, mandag – fredag: 10 – 15 eller webshop@taeppeland.dk.

Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til: webshop@taeppeland.dk

KØB OG BETALINGSMIDLER
Tæppeland accepterer følgende betalingskort: Visa, Dankort MasterCard. Tæppeland tager ikke gebyrer ved kortbetaling.

Du kan desuden betale med MobilePay og finansiere dit køb gennem Anyday.

Al betaling er sikret og krypteret, så hverken Tæppeland eller andre vil kunne opfange dine kort- og kontooplysninger. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. For varer på specialmål trækker vi beløbet når skæringen begyndes. Ved betaling på debet- og kreditkort reserveres et beløb svarende til ordrens total, på din konto.

Når du køber på vores shop, tilbyder vi muligheden for at du, efter købet er gennemført, kan foretage tilkøb til din eksisterende ordre. Dette gøres ved at vælge ’Tilkøb’ på kvitteringssiden. Herefter modtager du en ny ordrebekræftelse med den samlede opdaterede ordre. Denne mulighed er tilgængelig indtil tilkøb-knappen ikke længere er klikbar.

VARER PÅ MÅL OG LEVERINGSTID
Vi gør opmærksom på, at den angivne rullebredde på gulvtæpper og vinylgulve kan afvige 5 cm. Kunden er ansvarlig for selv at tage højde for dette ved køb. Det samme gør sig gældende ved håndvævede og -knyttede tæpper; her kan størrelsen afvige ca. 2%, da det netop er et håndlavet produkt.

Tæppeland har mange af de viste varer på eget lager. Der kan dog være situationer hvor enkelte varer er udsolgte, og der derfor kan forventes leveringstid.

Sådan oplyses du om leveringstiden:
• Leveringstiden kan være forskellig fra produkt til produkt. Du finder den aktuelle leveringstid på det pågældende produkt, over ‘Læg i kurv’-knappen på produktsiden.
• Skulle du på samme ordre bestille produkter med forskellig leveringstid, er det den seneste leveringstid, som gør sig gældende for hele ordren.
• Når din ordre er afsendt fra vores lager, vil du modtage en mail fra vores WEBshop med forventet leveringdato.

De oplyste leveringstider er vejledende og vi kontakter dig hurtigst muligt, såfremt dine produkter mod forventning skulle blive forsinket.

VIGTIGT – INDEN IBRUGTAGNING ELLER MONTERING

Efter udpakning af din gulvbelægning SKAL du kontrollere varen. Såfremt du konstaterer fejl eller mangler, skal du kontakte webshop@taeppeland.dk for en afklaring. Såfremt du tager varen i brug, eller begynder evt. tilskæring, har du accepteret varens kvalitet og vi kan ikke godtage det som en reklamation. I øvrigt kan vi henvise til købsloven.

14 DAGES FORTRYDELSESRET
Hos Taeppeland.dk kan du fortryde dit køb inden for 14 kalenderdage efter, du har modtaget varen.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte standard-fortrydelsesformularen og sende med retur. Formularen kan downloades her.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/returnering.

REGLER FOR RETURNERING

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du refunderet det beløb du har indbetalt til os. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da, har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal du kontakte vores kundeservice:
Mandag – Fredag: 10.00 – 14.00 – TELEFON: (+45) 22 11 71 44)

Kontakt kundeservice pr. mail:
webshop@taeppeland.dk og arrangér en passende dag for returneringen.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Vi kan forestå returtransport fra 599,- i hele landet, hvis dette ønskes, bedes du kontakte kundeservice for nærmere aftale herom.

For produkter som endnu ikke er leveret kan du fortryde købet ved at give tydelig meddelelse herom.

Gem din faktura-mail da denne skal kunne fremvises ved returnering. Har du fået varen som gave, skal du ligeledes medbringe eller vedlægge faktura eller fakturanummer.

Tæppeland fraskriver sig enhver erstatningspligt for forgæves kørsel til vores butik, hvis en forudgående aftale herom ikke er indgået eller overholdt.

Skulle et eller flere kriterier for korrekt returnering ikke vurderes overholdt, eller skulle returvarens værdi være forringet, kontakter vi dig hurtigst muligt via mail.

SÆRLIGE REGLER FOR RETURNERING AF SPECIALBESTILLINGER OG OUTLET-VARER

Specialbestillinger er varer, der tilpasses specifikt efter dine ønsker, f.eks. et tilskåret stykke væg-til-væg-tæppe eller et stykke vinyl i specifik farve eller mål, bestilt eller købt via vores webshop. For produkter købt i Tæppelands Outlet-sektion, gælder ligeledes nedenstående regler.

Ved specialbestillinger og outlet-varer gælder følgende betingelser:
• Fortrydelsesretten er ikke gældende.
• Bytteretten er ikke gældende.

FRAGT

Vi gør opmærksom på, at varer skal være afhentet senest 10 dage efter du modtager bekræftelse på hjemkomst.
Det anbefales, at du altid selv kontrollerer og gennemtjekker at både vare og emballage er i god stand ved afhentning og straks efter modtagelse på din adresse. Du er naturligvis velkommen til at åbne emballage og foretage kontrol inden du forlader butikken.

Leveringsbetingelser
Tæppeland tilbyder levering i Danmark og til alle brofaste øer, med flere forskellige leveringsformer afhængigt af produkt og mængde.

Vi leverer med fragtmand (RB9, JJD, Brink Transport o.lign.)

Leveringen stopper ved hoveddør eller kantsten og kun i gadeplan, og leverancen vil herefter betragtes som afsluttet. Leverancen bæres IKKE ind medmindre du har tilkøbt denne service, og chaufføren har ikke mulighed for at hjælpe med at bære varen ind.

Som udgangspunkt kræver vi, at du er til stede for at modtage din leverance. Hvis ingen er hjemme og intet andet er aftalt, tages din ordre tilbage til distributionscentralen, og du vil blive pålagt et gebyr for ekstra udkørsel. Du kan gøre opmærksom på, at leverancen må stilles uden, at du er hjemme ved at notere det i kommentarfeltet, når du laver din webshop-ordre.

Vi gør opmærksom på, at alle leverancer fra start til slut sker i originalemballage, varen kan derfor ikke pakkes ud eller adskilles i løbet af processen.

Ændring af leveringsdato skal ske senest 3 hverdage før den aftalte dato, ved senere ændring/annullering tillægges et gebyr på 200 DKK. Varer kan kun leveres mod kvittering for modtagelse, det er derfor vigtigt at du er til stede på adressen. Ved forgæves levering kan der gå op til 14 dage før ny leveringsaftale kan laves, og alle leveringsformer skal betales på ny.

Forsendelse til udlandet (inkl. Grønland og Færøerne) og ikke brofaste øer
Ved ønske om levering uden for Tæppelands normale leveringsområder, kan dette ske efter aftale med kundeservice, der via samarbejde med store europæiske transportvirksomheder kan sørge for indhentning af leveringspris.
Vi gør dog opmærksom på at Tæppeland kun forestår kontakt mellem dig og transportfirmaet, og derfor fraskriver ethvert ansvar for selve transporten.

Forsinkelse af levering
Tæppeland vil altid kontakte dig, såfremt der skulle opstå problemer med at få dine varer ud til aftalt tid. Har levering ikke fundet sted inden for det aftalte tidsrum, bedes du venligst kontakt kundeservice straks eller senest inden for 24 timer.

Forsinkelse/udskydelse af leveringsuge
Du vil i forbindelse med bestilling modtage en estimeret leveringstid, som er vejledende. Bliver forsendelsen imidlertid forsinket pga. problemer der ligger uden for Tæppelands kontrol som f.eks. leverancesvigt, kan du kan dog altid vælge at annullere handlen, såfremt varen skulle være uforholdsmæssigt forsinket og ikke vedrører specialbestillingsprodukter.

REKLAMATION
Som forbruger har du ifølge købeloven 24 måneders reklamationsret.
Hos Tæppeland er vi meget fokuserede på kvaliteten af vores produkter og har i samarbejde med fabrikkerne kvalitetskontroller, som sikrer et højt kvalitetsniveau.
Mange af vores produkter er lavet af materialer som kræver en løbende vedligeholdelse. Udføres regelmæssig pleje og vedligeholdelse ikke, kan dette have betydning for reklamationsretten og produktets levetid. Vi står naturligvis altid klar med råd og vejledning.

Hvis du ønsker at indgive reklamation skal du:
• Kontakte kundeservice inden for rimelig tid* (mail: webshop@taeppeland.dk), så fejlen ikke forværres.
• Skrive en detaljeret beskrivelse af fejlen/manglen sammen med ordrenummer og billeddokumentation.
• Have draget korrekt omsorg for produktet og kunne påvise at du har foretaget den nødvendige pleje af produktet, såfremt der er tale om vedligeholdelseskrævende materialer.

Som udgangspunkt vil reklamationer udbedres ved reparation eller ved udskiftning af reservedel, da dette oftest er mest fordelagtigt for dig. I enkelte tilfælde kan det vurderes umuligt at udføre denne reklamationsbehandling og i så fald vil hele varen skulle ombyttes. Er det ikke muligt at ombytte varen, vil vi give pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Vi erstatter ikke eksterne forhold forbundet med reklamationen, såsom egen montering, forlænget leje, tabt depositum o.a.

For at kunne behandle din reklamation, skal vi have dit ordrenummer. Det er dit ansvar som kunde, at kunne oplyse dette. Vi behandler ikke reklamationer uden originalt ordrenummer eller faktura.
Skulle reklamationen foretages efter udløb af reklamationsrettens 24 måneder, afvises denne uden yderligere begrundelse.

Eventuelle reparationer som ikke kan laves på din adresse skal du kontakte vores kundeservice:
Mandag – Fredag: 10.00 – 14.00 – TELEFON: (+45) 22 11 71 44)

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

HUSK, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage.
*Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Skulle reklamationen foretages efter udløb af reklamationsrettens 24 måneder, afvises denne uden yderligere begrundelse.

KLAGEADGANG
Tæppeland følger og er underlagt dansk lovgivning. Enhver tvist mellem dig som kunde og Tæppeland ApS er derfor underlagt dansk købelov.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til webshop@taeppeland.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

PERSONDATAPOLITIK
På www.taeppeland.dk bruger vi cookies for at optimere vores site og dets funktioner. Cookies hjælper os desuden med at få overblik over dit besøg på hjemmesiden, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiden til dine behov og interesser.

Bemærk venligst at vi logger dit IP-nummer. Denne information benyttes dog kun i tilfælde af evt. misbrug, hvor det så vil være muligt at spore den computer, der er anvendt ved bestillingen.

På www.taeppeland.dk bruger vi Logstatistik. Det vil sige, at vi har et statistik program, der opsamler information, som kan give et statistisk billede af hvor mange besøgende vi har haft, hvor de kommer fra og hvilke sider der har besøgt osv. Logstatistikken bruges udelukkende med det formål at optimere sitet for forbrugerne, så købsoplevelsen i WEB shoppen bliver bedre og mest mulig brugervenlig.

Når du køber en vare på www.taeppeland.dk skal vi bruge følgende personlige oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
Mailadresse

Disse personoplysninger bruges udelukkende med det formål at levere varerne til dig. E-mail og telefonnummer bruger vi, hvis det bliver nødvendigt at kontakte dig og sende information ang. ordrestatus.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

Personoplysningerne registreres og opbevares hos Tæppeland i 5 år – på grund af krav fra bogføringsloven – hvorefter oplysningerne slettes. Få nøglepersoner i virksomheden har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Vi transmitterer og opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret, men sikkert i vores kundedatabase uden adgang for uvedkommende.

Den dataansvarlige på taeppeland.dk er CEO, Frank N. Jensen

Vi videregiver din e-mailadresse til Trustpilot som udsender en invitation til anmeldelse af din købsoplevelse, øvrige opgivne personoplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart og vi registrerer ingen personfølsomme data. Du har altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen i Tæppeland og du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Tæppeland via mail: webshop@taeppeland.dk