Ofte stillede spørgsmål

Du køber formentlig ikke gulvtæpper og vinylgulve så ofte. Samtidig er det både essentielt for dig og dit hjem at det rigtige bliver bestilt.

Derfor kan man let komme i tvivl om, hvordan det foregår. Af den grund har vi samlet de spørgsmål vi oftest møder fra vores kunder nedenfor.

Hvis du alligevel er i tvivl om noget, så tøv ikke med at kontakte os:
Tlf.: 22 11 71 44 (hverdage fra kl. 10-16)
Mail: webshop@taeppeland.dk

Vi har altid et stort udvalg af populære varer på vores lager, som vi hurtigt kan levere til dig. Disse er markeret med ’På lager’. Vær opmærksom på, at lagerstatus kun er vejledende. Vi er dog for det meste i stand til at håndtere ekspresleveringer inden for 1-3 hverdage.

Hvis du ønsker at kende lagerstatus på et bestemt produkt, kan du altid kontakte vores kundeservice ved at ringe til 22 11 71 44 på hverdage fra kl. 10-16. Vi er også tilgængelige på mails sendt til: webshop@taeppeland.dk

Ja. Hos Tæppeland har vi ansat professionelle montører, der gerne hjælper med at montere dit nye gulvtæppe, vinylgulv eller tæppefliser. Vær dog opmærksom på, at vi i øjeblikket kun monterer på Sjælland.

Når du placerer din ordre i webshoppen, skal du blot sætte flueben i feltet om, at du ønsker at blive kontaktet om montering. Så finder vi sammen en dato, hvor det passer dig. Vær dog opmærksom på, at der i travle perioder kan være op til 2 ugers ventetid.

Vi sørger for at medbringe tæppet på dagen, så du ikke skal have det liggende indtil monteringsdatoen.

Læs mere her.

Ja! Du kan bestille prøver på udvalgte tæpper. Vi sender op til 3 tæpper til dig. Det er gratis - du betaler kun 50 kr. for fragten, som du kan få refunderet med en rabatkode, når du laver din endelige ordre.

Hvis du også vil have råd og vejledning, så husk at vi også tilbyder gratis opmåling, hvor en af vores fagmænd kommer hjem til dig med tæppeprøver. 

Hvis du har spørgsmål til et specifikt tæppe, er du også velkommen til at kontakte vores kundeservice. Du kan få fat i os på 88 33 44 00 på hverdage fra kl. 10-16. Alternativt svarer vi på mails sendt til: webshop@taeppeland.dk

Vær opmærksom på, at vores væg-til-væg-tæpper og vinylgulve fås i forskellige rullebredder. (Gulvtæpper: 4 meter og 5 meter, Vinylgulve: 3 meter og 4 meter). Er dit rum fx 360 cm x 480 cm, kan du både bestille et tæppe med 4 meter rullebredde og 480 cm i længden eller vælge et 5 meter bredt tæppe, der er 360 cm langt. På denne måde kan du ’vende’ en eventuel luvretning/mønster efter din præference.

Vær opmærksom på, at vi ikke anbefaler at bestille fra to forskellige rullebredder, da der kan opstå mindre farveforskelle i produktionerne.

Hvis du vil have hjælp til opmålingen, tilbyder vi gratis opmåling hjemme hos dig. Her medbringer vi både professionelt opmålingsudstyr og tæppeprøver. Læs mere og bestil din tid her.

Når du skal måle op til nyt gulv, er det vigtigt, at du måler på de bredeste punkter af rummet. Du skal derfor tage højde for indhak ved vinduer, dørkarme og andre ’skæve’ steder.

Hvis du vil have hjælp til opmålingen, tilbyder vi gratis opmåling hjemme hos dig. Her medbringer vi både professionelt opmålingsudstyr og tæppeprøver. Læs mere og bestil din tid her.

Du er altid velkommen til at kontakte webshoppens kundeservice. Du kan få fat i os på 22 11 71 44 på hverdage fra kl. 10-16. Alternativt svarer vi på mails sendt til: webshop@taeppeland.dk

Vi leverer som udgangspunkt alle ordrer med fragtmand. Det betyder, at vi gerne ser, at du er hjemme til at tage imod din ordre eller, hvis dette ikke er muligt, giver os besked om, at vi kan levere uden at du er til stede. Det er desuden vigtigt, at du er tilgængelig på dit telefonnummer på leveringsdagen, så fragtmanden kan kontakte dig, hvis der opstår problemer med at finde vej.

Tæpper er store at transportere, og derfor kan vi heller ikke tilbyde levering til pakkeshop som du kender fra andre webshops. Som en ekstra service til dig, tilbyder vi mange af vores kunder live-tracking af fragtmanden på dagen, så du hele tiden kan se, hvornår du kan forvente at få leveret din ordre.

Vi opbevarer i udgangspunktet din Click & Collect-ordre i 14 dage. Herefter vil du blive kontaktet for at betale eventuelle fragtomkostninger til din adresse.

Ordren kan ved afhentning i butik hentes inden for butikkens normale åbningstid. Du finder butikkernes respektive åbningstider og adresser ved at klikke her.

Bestiller du et produkt har du naturligvis fuld returret i 14 dage på dit køb, såfremt det er i original emballage og i ordentlig stand. Dette gælder dog kun for produkter, der ikke er specialfremstillede – altså løse tæpper og tæppefliser.

For specialfremstillede produkter gælder andre betingelser. Specialfremstillede produkter indebærer væg-til-væg-tæpper og vinylgulve skåret i dine ønskede mål.

Læs mere om vores fortrydelsesret og regler for returnering i vores handelsbetingelser ved at klikke her.